Вітаю Вас, Гость
Головна » 2019 » Січень » 14 » Пишуть учні. Скрипка Анна 8-Б клас
12:09
Пишуть учні. Скрипка Анна 8-Б клас

Комп’ютерна залежність школярів: міф чи реальність?

Останнім часом більшість молоді замінюють активний відпочинок пасивним, а саме «сидять» у телефонах, забагато часу проводять за комп’ютером та телевізором. Саме тому мною була обрана тема дослідження «Виявлення комп’ютерної залежності учнів 5-10 класів Середино-Будської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1». У своєму дослідженні ми хочемо розібратися у користі та шкоді комп’ютера та попередити комп’ютерну залежність, тим самим допомогти батькам боротися з нею, якщо вони підозрюють цю хворобу у своєї дитини.

Дуже часто діти чують фразу «Це все твій комп’ютер!», коли приносять погану оцінку чи просто роблять якусь шкоду. Не дивлячись на те, що на погляд батьків мінусів у комп’ютера більше, ніж плюсів, звинувачувати комп’ютер у всіх смертних гріхах нерозумно. Давайте розберемося у цьому разом.

Почнемо з хорошого. Комп’ютер у сучасному світі є невід’ємною частиною людської діяльності. За допомогою нього ми працюємо, навчаємося, спілкуємося, проводимо вільний час. Дослідження вчених, що були проведені у 2002 році показують, що комп’ютерні ігри також дуже допомагають людині у житті. Наприклад, молоді люди, що грали у комп’ютерні ігри частіше вступали до інституту, знаходили роботу з високою зарплатнею. Постійне спілкування з гравцями з усього світу в мережі Інтернет розширює коло знань про інші країни, їхню культуру, спосіб життя, і сприяє вивченню іноземних мов, пошук нових стратегій в грі і вміння виходити з критичних ситуацій сприяють розвитку дивергентного мислення, підвищується креативність, інтуїція і здатність до адаптації в станах психічного навантаження, під час гри формується комунікабельність, особистість гравця.

Нажаль, мінусів у комп’ютера не менше… За комп'ютером людина сидить в розслабленій позі, яка є для організму вимушеною і неприємною: напружені шия, руки і плечі, звідси зайве навантаження на хребет, остеохондроз, а у дітей - сколіоз. Крім того, малорухливий спосіб життя часто призводить до ожиріння. Сучасні монітори стали безпечнішими і мають не таке сильне електромагнітне випромінювання, але ще не зовсім. А якщо у вас зовсім старенький монітор, то тримайтеся від нього подалі. Усі знають, що комп’ютер має негативний влив на зір. Перевантаження очей призводить до втрати гостроти зору. Погано позначаються на зорі невдалий підбір кольору, шрифтів, компоновки вікон у програмах, неправильне розташування екрана. Кисті рук також страждають. Нервові закінчення подушечок пальців як би розбиваються від постійних ударів по клавішах, виникають оніміння, слабкість, у подушечках бігають «мурашки». Це може привести до пошкодження суглобового і зв'язкового апарату кисті, а надалі захворювання кисті можуть стати хронічними.

Великим мінусом комп’ютера є психологічний вплив, а саме така психологічна хвороба, як комп’ютерна залежність. З усіх залежностей найсильнішою є психологічна. Коли не залишається сил боротися з чимось, єдина можливість для боягуза - втекти від проблеми, відвернутися від реальності. Чим більше гравець проводить часу за комп'ютером, тим страшніше стає залежність, змінюючи свідомість жертви. Переживання, пов'язані з віртуальними героями, переживаються, як свої власні, а в кров викидається адреналін - сам по собі наркотик, що змушує працювати ділянки мозку, відповідальні за задоволення. Свідомість починає існувати вже «по той бік екрану». Чим захопленіше грає геймер, тим менше він реагує на зовнішні подразники. Необхідність їсти і спати підміняються потребою вбивства віртуальних монстрів, а розум людини перестає чути сигнали організму. В результаті - дисфункція серцево-судинної системи, виснаження організму, втрата свідомості і омертвіння тканин. Людина повільно вмирає, сама цього не усвідомлюючи.

Не так давно світ похитнули самогубства молоді через різні групи смерті, таких як «Синій кит», «Тихий дім». Підлітки завдавали різної шкоди своєму організму, виконуючи таким чином завдання. Всього завдань було 50, а останнім було самогубство. Більшість гравців починало гру в здоровій свідомості, але психологічний вплив був занадто великим, тому підлітки самі не розуміли, як поринали у гру. Багато самогубств було пов’язано зі звичайними іграми, які не несли в собі задуму комусь нашкодити. Так у 2001 році Росію потрясло самогубства шести підлітків, які були захоплені грою «Остання Фантазія». На думку психологів, гра, насичена елементами філософії і магії, цілком могла фатально вплинути на психіку підлітків.

Проведено анкетування учнів нашої школи в рамках цієї роботи виявило наступне:

  • приблизно 25% учнів у кожному класі виявилася залежною від комп’ютера, що є тривожним сигналом та потребує подальшої роботи психологічної служби школи разом з батьками та класними керівниками;
  • серед учнів 5-6 класів більшість (64%) вважають, що комп’ютер не займає особливого місця в їхньому житті; 24% відповіли, що комп’ютер відіграє велику роль у житті, але є й інші цікаві речі, 12% вважають, що комп’ютер є для них усім;
  • більшість (40%) відповіли, що за комп’ютером вони користуються щодня, 28% відповіли, що користуються комп’ютером через день; і решта 32% - коли нічого робити;
  • 65% учнів 7-8 класів перебувають у мережі довше, ніж припускали та 56% учнів використовують Інтернет, як засіб відходу від проблем, депресії, поганого настрою, роздратованості тощо. 83% учнів можуть контролювати своє перебування в Інтернеті;
  • Серед учнів 9-10 класів виявлено, що у 16 учнів (71%) немає ознак виникнення комп’ютерної залежності, 5 учнів (29%) знаходяться у зоні ризику, цілком залежних учнів взагалі не виявлено.

Формування інформаційної культури та безпеки - процес тривалий і складний, але важливий і необхідний. Інтернет може бути і всесвітньою енциклопедією, яка об'єднує інформаційні ресурси у всьому світі. Але він може перетворитися і в зловісну павутину, що губить людей, якщо люди будуть шукати в ній нечистоти і перетворювати її у всесвітній смітник. Завдання дорослих (педагогів, батьків) - формування різнобічної інтелектуальної особистості, високий моральний рівень якої буде гарантією її інформаційної безпеки.

Скрипка Анна, учениця 8-б класу

Середино-Будської школи І-ІІІ ступенів №1,

кандидат у члени Сумського відділення МАН

Переглядів: 440 | Додав: shcoolsbuda1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]